torsdag 22 december 2016

känner av det...



Julstressen är här med, när jag jobbade i vården så jobbade jag och brydde mig inte så men nu i år ska jag fixa nyttigt julgodis, baka en chokladpaj, vara social (jag tycker det är jobbigt på jul)
Jag sätter nog press på mig själv, men tycker det är så ytligt...även om vi inte är det i våran familj så följer jag ändå med i detta stimmet. Att det ska vara roligt, mysigt och bra presenter, klä upp sig och känna att det är en högtid.

För mig är det inte samma med mamma och förut var det mormor, hos henne kändes det som jul. Ett gammalt mysigt hus och på något vis trivdes jag bäst där under högtiderna, jul som sommar....
Det tog mig tillbaka till den goda tiden om man får säga så, men jag vet ju att jag måste släppa det och skapa nya minnen men är inte lätt när jag är själv.
Finns mycket som är mysigt som jag skulle vilja uppleva under julen
- Ha vänner hos mig
-Hyra stuga med massa snö
-Fira i USA på amerikanskt vis (vore häftigt)
- Bjuda hem många till mitt hus och ha det trevligt (om jag nu hade ett hus)
ALLT blir mysigare med hus....så är det.

Jaja gnällperioden är över ;-) Ska iväg och jobba nu till 20,30...svårt att hinna handla när man jobbar inom handels, men får försöka hinna med ingredienserna imorgon...puh! Varför ska dom stänga så tidigt??? Men dom vill ju också hem eller greja hahaha...


julklapp till vivvi och far och även till mig :-)
Fick ju handla online i år ...o lönen kommer imorgon och jag jobbar hela dagen till 19.00
så ja...ibland blir det så
 GOD JUL i alla fall ifrån oss, mig och kitty :D Hon har badat och fönats och hon blev julkortet för i år. Hepp, snabbfix innan jobbet - tur att torrshampoo finns. puss och kraaam

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.