söndag 31 december 2017

the night



När jag läser nyheter, om våldtäkter, den "omtalade" kvinnan i Fittja som blev gruppvåldtagen och även om du är missbrukare så är du lika mycket värd som vilken kvinna som helst. Att det sedan har slarvats med förundersökningen av polisen, mörkas. Såklart. Att hon sedan går på gatan och försöker få hjälp och ingen reagerar??? Är det så det ska vara??

Jag lyssnade även på mordet på Elin Krantz i Gbg, där flera stycken hörde skrik men ingen ringde polisen eller vågade reagera. Det hade Kanske räddat Elin, ifrån att våldtas och mördas. Att kvinnor idag, skriker, ber om hjälp eller går med söndriga kläder och haltar sig fram på gatan. Det är vanligt?Det är snart 2018 och jag hoppas för alla döttrar och söner som ska födas till denna värld, att det blir ändring, att vi folk i våran trygga vardag skaffar oss mer civilkurage. För det behövs!

Jag gick in på aftonbladet och läser att det är tungt beväpnade poliser i Stockholm, ja för det är så våran vardag kommer se ut. Det är redan våldtäkter, brister i rättsväsenet, kriminalitet och vi bryr oss inte för vi har det så tryggt i våran värld. Men det är ju just det vi behöver göra, demonstrera, visa vad vi tycker och vara med i debatt om hur vi vill att samhället ska vara. Speciellt vi kvinnor, vi får aldrig ge upp!!!! Hur kan vi bidra? Vad kan jag göra? Vad kan du göra....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.