söndag 31 juli 2011

Oslo

Dagen eftermiddagen den 22juli så hände det mest tragiska som kunde ske i Norges huvudstad. Jag befann mig då i Oslo city, precis kommit ifrån jobbet.. kaoset började sprida sig.
Polisbilarna och ambulanser började komma i fullfart mitt i centrum. Jag stod i butiken och förstod inte vad som hade hänt.
Hörde ett par tjejer som snacka om bomb och bombhot.. så overkligt. När dom började stänga ner butikerna så förstod ja att det var RIKTIGT ILLA.
Skynda mig till bussen och rätt hem, såg på nyheterna och tårarna kom, telefonen ringde, gåshuden och rädslan kom...



JAG LIDER, med pårörande och massa goda tankar till dom som överlevde
detta är helt ofattbart och att se staden så förstörd, massa militärer Det är sånt som skjer i irak och iran som vi ser på tv. Nu kommer norrmännen stå sammen, och visa kärlek ihop!!

Förövrigt var det min nästsista dag i Oslo. Den 23 gick tåget hem till götene, ett fruktansvärt tråkigt avsked också min kära själsfränd Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.