lördag 30 december 2017

Lets go, 2018



2017
Nu är det slutet på detta året och det känns ofattbart, i slutet av 2015 och början på 2016 så höll vi på och sälja mormors hus. Då skulle 2016 vara en vändpunkt för mig med jobb och det blev en utmaning men lyckades byta bransch till handels. Det fick mig inte lyckligare, men jag byggde på min erfarenhet och fick insikter. Jag fick se människor ifrån ett annat perspektiv. I slutet av förra året så var jag säker på att 2017 skulle servera mig en ny dörröppning. Jag kanske missade den? Tog jag fel beslut? Jag anordnade en möhippa som tillslut blev lyckad och det kändes som det bästa jag gjort 2017. Nu i slutet av detta året har jag vakat för människor i livets slutskede, vilket har gett mig perspektiv på livet. Hur viktigt det är att prata, fråga och jobba med relationer. 

Jag ser att 2018 kommer ge mig mer resor, välmående, vänner och förhoppningsvis mer. Jag kanske begär för mycket av livet? Jag är för djupt nere. Och så får jag dåligt samvete för pappa, för att han vill att jag ska må bra och när jag inte gör det och säger det så får jag sedan dåligt samvete för hur jag känner. Att han inte har en dotter som är nöjd och mår bra. 

Men vem har sagt att det är fel att må dåligt? 
Jag väljer att skriva om det istället för att gnälla om det för jag blir själv trött på sånt gnäll. Nu när jag pratade med Oskar så märkte han på mig att jag är annorlunda. Helt sjukt att en människa jag inte ens har mött kan känna in sånt. Där var vi lika och det känns bra att prata med någon som bär på liknande känslor inför högtider. Vi alla får våra egna motgångar. Så är det. Det går över också som tur är. Jag vet fortfarande inget om jobb så får helt enkelt se hur det blir. 

Året 2018, då vi är ett gäng som fyller 30år och just nu orkar jag inte ens tänka på något firande och jag behöver faktiskt inte planera i så god tid haha. En av dagarna ska jag åka till Sandra och dricka kaffe i 2timmar det är det bästa jag vet. Dricka kaffe lääääänge. Så ska jag börja 2018. haha. 
Åren går så jävla fort... men lets go! 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.