fredag 22 december 2017

Down again. From the mountain.

Juletider är här
Och för en högkänslig person så är högtider dey värsta som finns, rent känslomässigt. Antingen är jag hemma själv eller så ska jag jobba. Det är en vanlig söndag. Ska ta långpromenad, hoppas på solsken och ja. Kanske äter vegburgare istället😅😆😍
Och sötpotatis i ugn, för det är mumma. Det blir det nog. Ska köpa några julklappar imorgon. Mest till mig själv. 🤔😮😝

Ja jag gillar emojis

Metoo har varit i två månader och folk har redan tröttnat?! Är ni tröga eller. Kvinnor har kämpat för jämdställdheten för feministen och för även männen. Jag fattar inte varför männen inte kan göra sina uppror själva. Kvinnorna såg till att det blev mer pappaledigjet och kämpade för det. Kvinnor som tyckte och tänkte. Nu med metoo då är det så jobbigt o män vågar inte säga något blabla. Seriöst? Tänk om tänk rätt. Vidga. Hur svårt kan det vara?

Vi måste visa tycke o tänk o agera mera i samhället. Det är då det händer. Nu behöver vi en ny energi i regeringen o ett bättre, tryggare samhälle. Det ska vara humana kvinnor. Det är bara att förstå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.